מחקרים

האם טיפול עם רמדסיביר יעיל ובטוח בנשים בהריון?

נמצא כי טיפול עם רמדסיביר עבור נשים הריוניות עם קורונה בדרגה בינונית ומעלה הינו יעיל הן מבחינת תוצאים נשימתיים והן מבחינת תוצאים מיילדותיים

טיפולי פוריות והריון במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

במחקר שהתפרסם בכתב העת Clinical and Experimental Medicine מכיוון שנשים בהריון הוצאו ממחקרים קליניים, המידע על אודות היעילות של רמדסיביר לטיפול בנשים בהריון עם COVID-19 (Coronavirus 2019) הינו מוגבל. במחקר זה ביקשו החוקרים לבחון מספר תוצאים קליניים, לאחר טיפול עם רמדסיביר במהלך ההריון.

במחקר רטרוספקטיבי נכללו נשים הריוניות עם קורונה בדרגה בינונית-חמורה. הנבדקות שגוייסו למחקר חולקו לשתי קבוצות; קבוצה ראשונה שקיבלה טיפול עם רמדסיביר וקבוצה שניה שלא. התוצאים העיקריים שנבדקו במחקר זה כללו משך אשפוז ומשך שהייה במחלקה לטיפול נמרץ, מדדים נשימתיים ביום השביעי לאשפוז (כולל קצב נשימה, רוויון חמצן ואופן התמיכה הנשימתית), שחרור תוך שבעה או 14 ימים והצורך בהמשך טיפול עם חמצן בבית. תוצאים שניוניים כללו מספר השלכות לאם וליילוד.

במחקר נכללו 81 נשים הריוניות (57 בקבוצת הטיפול עם רמדסיביר ו-24 בקבוצה ללא טיפול זה). קבוצות המחקר היו זהות מבחינת מאפיינים דמוגרפיים וקליניים בבסיס.

תוצאות המחקר הדגימו כי מבחינת תוצאים נשימתיים, טיפול עם רמדסיביר נמצא קשור באופן מובהק לירידה במשך האשפוז (p=0.021) ולצורך בריכוזים נמוכים יותר של חמצן עבור חולות שטופלו עם חמצן בזרימה נמוכה [יחס סיכויים של 3.699]. מבחינת תוצאים אמהיים, אף אחת מהנבדקות שטופלו עם רמדסיביר לא סבלו מרעלת הריון, לעומת שלוש נבדקות (12.5%) מקבוצת מקרי הביקורת. יתרה מזאת, עבור מטופלות עם קורונה בדרגה בינונית, שיעור ההריונות שהופסקו באופן בהול היה נמוך באופן מובהק בקבוצת הטיפול עם רמדסיביר (יחס סיכויים של 2.46).

מסקנת החוקרים הייתה כי ככל הנראה ישנן תועליות של טיפול עם רמדסיביר עבור מטופלות הריונות, הן מבחינת תוצאים נשימתיים והן מבחינת תוצאים מיילדותיים. יש צורך בהמשך מחקר עם קבוצה גדולה יותר על מנת לאושש תוצאות אלו.

מקור:

Arbabzadeh T, Masoumi Shahrbabak M, Pooransari P, Khatuni M, Mirzamoradi M, Saleh Gargari S, Naeiji Z, Rahmati N, Omidi S, Ebrahimi Meimand F. Remdesivir in pregnant women with moderate to severe coronavirus disease 2019 (COVID-19): a retrospective cohort study. Clin Exp Med. 2023 Jun 5:1–9. doi: 10.1007/s10238-023-01095-0. Epub ahead of print. PMID: 37277553; PMCID: PMC10241383.

נושאים קשורים:  מחקרים,  רעלת הריון,  רמדסיביר,  קורונה,  קורונה בהריון,  תוצאים נשימתיים