COVID-19 עולמי

24 אלף הורדות לתמונת קשריות לימפה של רופאות מ"שיבא"

צילום של קשריות לימפה מוגדלות לאחר חיסון נגד קורונה כפי שנצפו בבדיקת PET-CT זכה במקום השני בתחרות תמונת השנה ל-2021 של כתב העת RADIOLOGY

תמונת קשריות לימפה מוגדלות לאחר חיסון לקורונה בבדיקת PET-CT . צילום: דוברות שיבא

ד"ר יעל עשת, רופאה בכירה במכון לרפואה גרעינית במרכז הרפואי שיבא וד"ר מיכל אייפר, מומחית ברדיולוגיה ומתמחה ברפואה גרעינית במכון, זכו במקום השני בתחרות תמונה השנה לשנת 2021 של העיתון המוביל ברדיולוגיה RADIOLOGY.

השתיים הציגו לראשונה בעולם תמונה של קשריות לימפה מוגדלות לאחר חיסון נגד קורונה, כפי שנצפו בבדיקת PET-CT. התמונה הורדה יותר מ-24,000 פעם וצוטטה בעיתונות הרפואית והפארא-רפואית.

ד"ר עשת מסרה: "מדובר בימים הראשונים לאחר התחלת מבצע החיסונים לקורונה. לאחר תקופה ארוכה של סגרים ומהפך באורח החיים. התרגשנו לראות את פעילות מערכת החיסון בבלוטות הלימפה, שרמזה על עידן חדש במגיפה".

להישג זה מצטרף הישג נוסף של ד"ר אייפר, שזכתה בפרס כספי ובתעודת הוקרה בקטגוריית מחקר מצטיין של מתמחה בתחום הרפואה הגרעינית בכנס ה-RSNA 2021. זאת, על מחקר בנושא הקשר בין גיל הנבדק ומצב מערכת החיסון שלו, לבין קליטת FDG (גלוקוז שמסומן בחומר רדיואקטיבי ונקשר במיוחד לתאים שבהם קצב חילוף החומרים הוא גבוה) בבלוטות הלימפה לאחר קבלת חיסון נגד קורונה.

ד"ר אייפר: "שמחתי להעלות בקרב קהילת הרדיולוגים את המודעות לממצא הדמייתי זה, שיכול למנוע בירורים מיותרים בחולי סרטן העוברים בדיקת FDG".

נושאים קשורים:  ד"ר יעל עשת,  ד"ר מיכל אייפר,  רפואה גרעינית,  צילום רפואי,  חדשות,  19-COVID,  חיסון לקורונה
תגובות