מחקרים - COVID-19

תוצאות ראשוניות חיוביות במחקר לתרופה לקורונה של "נוברטיס"

נתונים ראשוניים חיוביים ממחקר שלב 2 עבור אנזוביבפ - טיפול אנטי נגיפי מסוג DARPin כנגד כל הוריאנטים שזוהו עד כה, כולל אומיקרון

תרופה, זריקה (צילום: אילוסטרציה)

חברת נוברטיס ו-Molecular Partners מדווחות על נתונים ראשוניים חיוביים ממחקר שלב 2 עבור אנזוביבפ (ensovibep), טיפול אנטי-נגיפי מסוג DARPin עבור מחלת נגיף הקורונה (COVID-19).

תוצאות ראשוניות ממחקר EMPATHY חלק א' בהקצאה אקראית, במטופלים הסובלים ממחלת נגיף קורונה חריפה, שמשווה בין מינונים תוך-ורידיים במתן בודד של אנזוביבפ, טיפול אנטי-נגיפי מסוג DARPin שנמצא בבדיקה כעת, לעומת פלצבו, עמדו במדד ההערכה העיקרי של הפחתת העומס הנגיפי לאורך שמונה ימים.

מדד ההערכה המשני של אשפוז ו/או ביקורים בחדר מיון בקשר למחלת נגיף הקורונה או מוות הראה ירידה כוללת של 78% בסיכון לאירועים בכל זרועות האנזוביבפ בהשוואה לפלצבו. במחקר שלב 2 זה גויסו סך של 407 מטופלים, ואנזוביבפ היתה בטוחה ונסבלה היטב בכל המינונים (75 מ"ג, 225 מ"ג ו-600 מ"ג) – כאשר 75 מ"ג הוא המינון המתוכנן להמשך הפיתוח.

אנזוביבפ היא DARPin (חלבון חוזר מתוכנן של אנקירין) בעל פעולות ממוקדות מרובות, שנועד במיוחד לחסום את אזורי ההיקשרות לקולטן של חלבון הספייק של נגיף הקורונה באמצעות היקשרות קואופרטיבית חזקה במיוחד.

מחברת נוברטיס נמסר כי אנזוביבפ ממשיכה לשמור על פעילות חזקה במבחנה נגד כל הוריאנטים מעוררי החשש של נגיף הקורונה שזוהו עד כה, כולל זן האומיקרון.

"נוברטיס" הודיעה כי לאור נתוני המחקר תזרז את היקף הייצור וכי היא מתכננת לבקש אישורים רגולטוריים מזורזים ברחבי העולם – תחילה באמצעות אישור השימוש בחירום (EUA) של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). לדברי החברה, אם התרופה תאושר, אנזוביבפ תהיה המולקולה האנטי נגיפית הרב-ממוקדת הראשונה לטיפול במחלת נגיף הקורונה.

"תוצאות מעודדות אלו מגיעות בזמן שבו קיים צורך בטיפולים בעלי פעילות נגד כל הוריאנטים מעולם לא היה גדול יותר. אנחנו נלהבים מאוד מן ההזדמנות לספק אפשרות טיפולית פוטנציאלית עבור מטופלים ברחבי העולם שזקוקים לגישה לטיפולים יעילים נגד מחלת נגיף הקורונה", מסר ד"ר פטריק אמסטוץ, מנכ"ל Molecular Partners.

נושאים קשורים:  נוברטיס,  אומיקרון,  תרופה לקורונה,  אנזוביבפ,  מחקרים,  חדשות,  19-COVID
תגובות