חדשות

ב"בילינסון" התחדשו במערכת רובוט דה-וינצ'י מתקדמת מדור 4

המערכת החדשה מאפשרת את הרחבת היצע הניתוחים הרובוטיים וממקסמת את יכולותיו של המנתח בניתוחים זעיר פולשניים

פרופ' רם איתן, מנהל יחידת אונקוגינקולוגיה ב"בילינסון". "פונקציות חדשות מאפשרות התאמה מדויקת יותר לצורכי הניתוח ולאנטומיה של המטופלת". צילום: דוברות בית החולים

בית חולים בילינסון מקבוצת הכללית התחדש לאחרונה במערכת המתקדמת של רובוט דה-וינצ'י דור 4 לביצוע ניתוחים זעיר פולשניים. המערכת כוללת פונקציות כירורגיות חדשות ומערכת ויזואליזציה מתקדמת המאפשרות רמת דיוק גבוהה ומיקסום יכולות הרופא בניתוחים קיימים והרחבה של האופציות הניתוחיות בכל הדיסציפלינות, בהן: אורולוגיה, כירורגיה, חזה, גינקולוגיה ואף אוזן גרון. מערכת הדה-וינצ'י נרכשה ל"בילינסון" מתרומה של קרן עזריאלי.

מערכת הדה-וינצ'י נשלטת לחלוטין על ידי הרופא, הרובוט מתרגם את תנועותיו וממקסם את יכולותיו בעזרת מערכת ראייה תלת מימדית מוגדלת בעלת רזולוציה גבוהה (HD) ובאמצעות זרועות קטנות עם מפרקים המאפשרים טווח תנועה רחב ומנגנון למניעת הרעד הקל של היד. ניתוח בגישה זו מאפשר הפחתת סיכונים וסיבוכים, צלקות מזעריות, קיצור זמן האשפוז וחזרה מהירה יותר לשגרה.

פרופ' רם איתן, מנהל יחידת אונקוגינקולוגיה, מסר: "המערכת החדשה היא בעלת פונקציות המאפשרות התאמה מדויקת יותר לצורכי הניתוח ולאנטומיה של המטופלת: מערכת ראייה בהגדלה ובתלת מימד, עם יכולות ורסטיליות לשנות את זוויות הצילום ופונקציה פלורוסנטית המאפשרת זיהוי והסרה מדויקת יותר של בלוטות זקיף, שלב קריטי בניתוחים מסוג זה. ניתוח בגישה זו מאפשר התאוששות קלה יותר למטופלות, עם כאב מופחת וימי אשפוז מקוצרים".

ד"ר יורי פסחוביץ, מנהל מחלקת ניתוחי חזה, ציין את יתרונה של המערכת הרובוטית בכירורגיית ניתוחי חזה: "כשאנו מנתחים בבית החזה, יש כניסה מוגבלת על ידי הצלעות, והמערכת מסייעת לנו בכך שהיא מאפשרת לשנות את מיקומי המצלמה וכן בגישה קלה וגמישה יותר ויצירת חתכים קטנים יותר לביצוע הניתוח".

נושאים קשורים:  ד"ר יורי פסחוביץ,  רובוט דה וינצ'י,  פרופ' רם איתן,  ניתוחים זעיר פולשניים,  בית החולים "בילינסון",  חדשות
תגובות