מחקרים COVID-19

לאומיקרון השפעה פחות מזיקה על הריאות בהשוואה לזנים האחרים

ממצאי מחקרים חדשים: האומיקרון נוטה להדביק את הגרון ולא את הריאות ולכן הוא אמנם מדביק יותר, אך פחות אלים וקטלני מזן הדלתא

מבחנה לבדיקת קורונה. אילוסטרציה

נמשך שטף הפרסומים המדעיים בהקשר לזן האומיקרון: במאמר שפורסם בסוף השבוע שעבר ב-Review מבית nature נמסר כי במחקר אמריקאי-יפני שנעשה על עכברים ואוגרים במעבדה עלה כי "זן האומיקרון מזיק ומדביק פחות את התאים הברונכיאליים בהשוואה לזן הדלתא". כלומר, פגיעתו בריאות פחותה לעומת הזן הקודם וגם לעומת זנים אחרים של נגיף הקורונה. באפם של יותר מ-100 עכברים נמצאה כמות קטנה של נגיף - מצב בלתי צפוי נוכח רמות המוטציות הגבוהות שעבר האומיקרון.

מחברי דו"ח המחקר ציינו שממצאיהם תואמים ממצאי מחקרים אחרים לפיהם האומיקרון אמנם מדביק ומתפשט יותר מהר אבל המחלה שהוא מחולל לרוב קלה. לצד זה גם הודגש שנוכח העובדה שהמחקר נעשה בחיות המעבדה, ייתכן שבכך מוגבלותו ורק יותר נתונים לגבי בני אדם יאפשרו לאמת את הממצאים הללו.

"גרדיאן" הבריטי פרסם הבוקר דיווח לפיו שישה מחקרים, מהם 4 שפורסמו ממש לפני ערב חג המולד וטרם עברו ביקורת עמיתים, טוענים שהאומיקרון נוטה להדביק את הגרון ולא את הריאות ואולי בכך יש הסבר מדוע למרות שהוא מדביק יותר, הוא אלים וקטלני פחות מדלתא.

נושאים קשורים:  אוימקרון,  מחקרים,  19-COVID,  חדשות
תגובות