COVID-19 בישראל

קופות החולים חרגו בכ-100 מיליון שקל בהוצאות הפרסום והשיווק

קופת החולים הוציאו ב-2020 על פרסום ושיווק עד פי 6.5 יותר מהמותר להן | הקופות טוענות: מיליוני שקלים הוחרגו לטובת התמודדות עם הקורונה

ניידת חיסון של "מאוחדת" בבני ברק. צילום: דוברות קופת החולים

דו"ח מרכז המידע של הכנסת מצא כי ב-2020 קופות החולים חרגו בכ-100 מיליון שקל בהוצאות הפרסום והשיווק. כך דיווחה אמש (מוצ"ש) מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום". לפי הדו"ח, הוצאות הפרסום והשיווק של כל ארבע הקופות עלו ב-17.5% בין השנים 2020-2017 - מכ-116 מיליון שקל ב-2017 לכ-136 מיליון שקל ב-2020.

בשנת 2020 הוציאה "מאוחדת" 48.6 מיליון שקל - פי 6.5 יותר מ-7.37 מיליון השקלים המותרים לה לפרסום ולשיווק; "מכבי" הוציאה 32.8 מיליון שקל, כמעט פי 3.5 מ-9.51 מיליון השקלים המותרים לה; "לאומית" חרגה פי שלושה והוציאה 20.6 מיליון שקל לעומת 6.5 מיליון שקל שהותר לה; "כללית" הוציאה 34 מיליון שקל בעוד שמותר לה 13.76 מיליון שקל בלבד.

קופות החולים מכבי, מאוחדת וכללית הגיבו לדו"ח וטענו כי ההתמודדות עם מגיפת הקורונה הצריכה משאבים גבוהים מהרגיל, בכל הפלטפורמות, וכי הוצאות אלו מתקיימות על פי הנחיות משרד הבריאות ומדווחות לו באופן שוטף ושקוף.

נושאים קשורים:  קופות חולים,  פרסום ושיווק,  חדשות,  קורונה,  19-COVID
תגובות