COVID-19 בישראל

המלצה לשקול מתן חיסון רביעי נגד קורונה למושתלי איברים

מומחים ממערך השתלות האיברים ב"בילינסון" טוענים כי החיסון הרביעי הוא קריטי למושתלי איברים שאינם מוגנים בצורה טובה מפני הקורונה

ד"ר רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה ב"בילינסון". "להגדיל את אחוז המושתלים שיפתחו נוגדנים בתגובה לחיסון"

מומחים ממערך השתלות האיברים בבית החולים בילינסון ממליצים למושתלי איברים להתחסן בחיסון הרביעי ובכך להימנע מהידבקות בקורונה. בישראל יש כ-5,000 מושתלי איברים. כ-70% מהם מטופלים בבילינסון.

פרופ' מוטי קרמר, מנהל מערך הריאות ב"בילינסון": "החיסון הרביעי הוא חיוני למדוכאי חיסון. במרכז להשתלות איברים בדקנו את רמות נוגדנים לאחר שלושה חיסונים וראינו ש-50% ממושתלי האיברים, אין להם רמה מספקת להגנה מפני הקורונה ובנוסף התמותה אצל מושתלי איברים היא הרבה יותר גבוהה במידה שהם נדבקים בקורונה".

לאחרונה גם פורסם בצרפת מחקר גדול בקרב 31 מושתלי איברים שחוסנו בחיסון הרביעי. תוצאות המחקר הראו ש-40% ממושתלי האיברים שלא פיתחו כלל נוגדנים לאחר החיסון השלישי, פיתחו נוגדנים לאחר החיסון הרביעי.

ד"ר רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה: "החיסון הרביעי הוא קריטי למושתלי איברים שלא מוגנים בצורה טובה מפני הקורונה. במחקר שבוצע בבילינסון, לאחר החיסון השני בקרב 300 מושתלים - רק 36% ממושתלי הכליה פיתחו נוגדנים לאחר החיסון השני ו-70% לאחר החיסון השלישי. גם מתוך המושתלים שהגיבו לחיסון ופיתחו נוגדנים, כמות נוגדנים הללו אינה מספקת להגן מפני הקורונה, לכן קיימת חשיבות לחיסון הרביעי גם על מנת להגדיל את אחוז המושתלים שיפתחו נוגדנים בתגובה לחיסון וגם כדי לעלות את כמות הנוגדנים בקרב אלה שפיתחו נוגדנים אבל לא בכמות מספקת".

ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב: "בעקבות החיסון השלישי היתה עלייה ברמת הנוגדנים אצל מושתלי הלב. כ-60% ממושתלי הלב שקיבלו את החיסון השלישי הגיבו בצורה טובה ומאז החיסון לא היו מושתלי לב שחלו בקורונה. לאור זאת אנו ממליצים לתת את החיסון הרביעי".

נושאים קשורים:  חיסון רביעי,  מושתלי איברים,  ד"ר טוביה בן-גל,  ד"ר רותי רחמימוב,  פרופ' מוטי קרמר,  19-COVID,  חדשות
תגובות
28.12.2021, 06:52

60 אחוז ממושתלי הלב הגיבו בצורה טובה לחיסון רביעי. מה הכוונה ״טובה״? ואיך הגיבו שאר המושתלים?