מחקרים

פיתוח ישראלי חדש מאפשר ספירת דם מלאה מיידית ליד מיטת המטופל

חוקרים בחנו את פלטפורמת OLO הישראלית ומצאו כי הוא מסוגל לבצע ספירת דם מלאה ברמת דיוק גבוהה ליד מיטת המטופל בדגימות מדם ורידי ואף מדם שנלקח בדקירת אצבע

בדיקות דם. אילוסטרציה

מכשירים לניתוח המטולוגי המסוגלים לבצע ספירת דם מלאה (CBC) על יד מיטת המטופל אינם שכיחים. בכתב העת American Journal of Hematology פורסם מחקר שבחן את היכולת של הפלטפורמה ההמטולוגית החדשה Sight OLO (Sight Diagnostics, ישראל) לבצע ניתוח המטולוגי מלא בנקודת הטיפול.

הפלטפורמה מבצעת ספירת דם מלאה דיפרנציאלית בת 19 פרמטרים המחולקים לחמישה חלקים, והיא מיועדת לתת מענה למגבלות של מכשירי הניתוח ההמטולוגי העכשוויים תוך שימוש בטכנולוגיות עדכניות של בינה מלאכותית (AI) וראייה ממוחשבת.

החוקרים השוו את יכולות הדיוק, הנשנות (repeatability) והסימון של OLO עם מערכת ה-Sysmex XN-Series System (Sysmex, יפן). מחקרי מטריצות שימשו להשוואת הביצועים באמצעות דגימות של דם ורידי, דם מנימים ודם שנלקח ישירות מדקירת אצבע.

בניתוח רגרסיה נמצאה התאמה חזקה בין OLO ל-Sysmex XN, שהדגימה את היכולת של OLO לנתח את כל הפרמטרים של ספירת הדם המלאה ברמת דיוק גבוהה. בנוסף הוכיחו החוקרים כי עבור רוב הפרמטרים ל הבדיקה יש ל-OLO רמה גבוהה של נשנות והדירות (reproducibility).

הביצועים האנליטיים של הפלטפורמה עברו תיקוף במסגרת קלינית-מעבדתית רבת מרכזים, שהדגים את הדיוק של הפלטפורמה ואת ההשוואות (comparability) שלו למכשירים קליניים מבוססי מעבדה לניתוח המטולוגי. יתר על כן, המחקר אישש את התוקף של היכולת של הפלטפורמה לבצע ניתוח המטולוגי מלא של דגימות שנאספו ישירות מדקירה באצבע.

מקור: 

Bachar, N et al. American Journal of Hematology. 2021 Oct 1;96(10):1264-1274.doi: 10.1002/ajh.26295

נושאים קשורים:  מחקרים,  ספירת דם,  בינה מלאכותית,  בדיקה בנקודת הטיפול,  Sight Diagnostics
תגובות
אנונימי/ת
09.11.2021, 17:54

מעניין מאוד,בעיקר לקשישים המרותקים בבית, לבצע ספירת דם בדקירת אצבע כמו בבדיקת סוכר
, זה חלק ממעקב בריאותי על ידי בן משפחה לחולה המרותק בבית.