COVID-19 בישראל

משרד הבריאות: לחייב תיירים לעבור בדיקות נוספות במהלך שהותם בארץ

בתוך חודש פחת בחצי מספר החולים שבמצב קשה המאושפזים בבתי החולים בארץ

בדיקת מטוש PCR לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

גורמי המקצוע במשרד הבריאות צפויים להמליץ לחייב את כל התיירים המגיעים לישראל ממדינות שבהן התפרץ וריאנט הקורונה AY4.2, שמקרה ראשון שלו אותר השבוע בישראל לעבור בדיקות במהלך כל שהותם בארץ, בנוסף לבדיקה בנתב"ג. דיון בנושא הזה יתקיים היום (ה') אצל ראש הממשלה, הדורש להגביר את תשומת הלב והמעקב אחרי הזן הזה.

בשלב זה ההערכה המקובלת אצל המומחים השונים היא כי נראה שהזן החדש איננו אלים או מסוכן יותר מאחרים ובמיוחד לא מדלתא. כן קיימת הערכה שהזן החדש כנראה איננו מסוגל לחמוק מהחיסון הניתן בארץ וקצב התפשטותו של איטי בהרבה מזה של זן הדלתא. מקרים ראשונים של נדבקים ב-AY4.2 אותרו לראשונה ביוני, בבריטניה ועד כה, כשעברו 10 חודשים הוא נמצא רק בכ-10% מהריצופים הגנטיים שנעשו במדינה זאת. במדינות אחרות באירופה אין עלייה דרמטית: בגרמניה רק 1% מהריצופים אותרו עם הנגיף החדש.

בתום הדיון אתמול שקיים ראש הממשלה בנט עם בכירי משרד הבריאות, המשנה לראש המל"ל ואנשי מקצוע נוספים הוחלט לפתוח בחקירות אפידמיולוגיות מוגברות בכל מקרה של זיהוי הזן החדש בישראל. לשם כך יוצג המתווה לגבי התיירים הנכנסים לארץ.

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"שיבא" אמרה הבוקר לערוץ 12: "התפתחות זאת בהחלט ממחישה כמה אנחנו צריכים להיות עם יד על הדופק, במיוחד בנתב"ג, כי שם המקור לכניסה של וריאנטים. ייתכן שבנוסף לבדיקת החובה עם הנחיתה בארץ צריך לבצע בדיקת קורונה נוספת לאחר חמישה ימים, לנטר טוב את התחלואה, להחליט על סגירת הכניסה לישראל ממולדובה, לחייב חוזרים משם להיכנס לבידוד".

הבוקר בראיון לכאן 11 עדכן פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא שכרגע ידועים למעשה 6 מקרים עם תת הזן החדש של הנגיף שהגיעו לארץ - ולא מקרה יחיד: 4 מהמקרים מקורם בבאים ממולדובה כמו המקרה הראשון ועוד 2 מבריטניה. תשומת לב מיוחדת יש לתת לבאים ממזרח אירופה ששם כנראה יש יותר מאובחנים עם תת הזן החדש AY4.2.

נתוני התחלואה והתמותה ממשיכים לרדת

בתוך כך דו"ח הבוקר (ה') של משרד הבריאות על נתוני התחלואה והתמותה ממשיך להציג ירידה בכל המדדים: רק 1,021 מאומתים חדשים אובחנו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-1.05% הנמוך ביותר בחודשים האחרונים; פחת מספר המאושפזים ל-454 מקרב 15,623 חולים במצב פעיל עכשווי. מקדם ההדבקה ירד ל-0.75. מספר החולים במצב קשה ירד ל-331, כלומר פחת ביותר מ-50% לעומת מספרם בחודש הקודם. מהם מונשמים 159 (מתוך 184 שמוגדרים במצב קריטי).

עד כה נפטרו 8,030 מהחולים בישראל. 3 נפטרו אתמול. את מנת החיסון הראשונה קיבלו 6,212,587. את השנייה - 5,707,275 ואת השלישית - 3,875,901. 19 רופאים ורופאות עדיין בבידוד מבין 180 עובדי בתי החולים, וכן 58 אחים ואחיות.

נושאים קשורים:  חדשות,  נתוני תחלואה,  מגיפת הקורונה,  נתב"ג,  תיירים,  פרופ' סלמן זרקא
תגובות
אנונימי/ת
22.10.2021, 14:50

בתי ״פחת בחצי״ כהם מתו. איזה סטטיסטיקה מעולה!