COVID-19 בישראל

חיסוני "אסטרהזניקה" נגד קורונה יינתנו מהשבוע בקופות החולים

זכאים לחיסון בני 18 ומעלה שאינם יכול לקבל חיסון המבוסס על טכנולוגיית mRNA ואם קיימות נסיבות מיוחדות, בהתחשב בשיקול דעתו של הרופא המטפל

בקבוקון חיסון לקורונה של "אסטרהזניקה". צילום אילוסטרציה

משרד הבריאות הודיע הבוקר (ב') לקופות החולים שהן יוכלו לתת את חיסוני הקורונה מתוצרת חברת אסטרהזניקה החל מיום חמישי הקרוב. הזכאים לקבלת חיסון זה הם בני 18 ומעלה שהרופא המטפל שלהם הפנה אותם לכך במקרים הבאים: מי שהוגדר כמנוע חיסון, כלומר שאינו יכול לקבל חיסון המבוסס על טכנולוגית mRNA של "פייזר" או "מודרנה", ואם קיימות נסיבות מיוחדות, בהתחשב בשיקול דעתו של הרופא המטפל.

במידה שניתן חיסון "אסטרהזניקה", אדם שיקבל את התרכיב הזה יוגדר כמוגן כאשר לאחר קבלת שתי מנות חיסון של "אסטרהזניקה" ורק לאחר שעברו 14 יום מקבלת המנה השנייה. גם מי שמשלים מנה שנייה ב"אסטרהזניקה" יוגדר מוגן לאחר 14 יום מקבלת המנה השנייה. מי שמשלים מנה שלישית יוכל להתחסן חמישה חודשים מקבלת המנה השנייה ואז יוגדר מוגן לאחר 14 יום מקבלת מנה זו.

בסוף השבוע שעבר המליץ צוות יועצים של ה-FDA לאשר גם למתן תרכיב "ג'ונסון אנד ג'ונסון" כמנת בוסטר לבני 18 ומעלה והם יקבלו זאת חודשיים לאחר קבלת המנה הראשונה מהתרכיב הזה. גם תרכיב "מודרנה" אושר כבוסטר אבל עבור קבוצות מסוימות באוכלוסיה.

נושאים קשורים:  אסטרהזניקה,  חיסונים,  חיסון לקורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות
18.10.2021, 19:31

האם באנשים שאחרי החיסון השני של פיזר הופיע החרפה של פיברומיאלגיה יש להמליץ על חיסון של Astra zeneca?