COVID-19 עולמי

Covid-22: התחזית של המומחה משווייץ מסעירה את הרשתות

הערכה של אימונולוג שווייצרי על התפתחות "סופר-קורונה" בשנה הקרובה הפכה בתוך זמן קצר לויראלית | מומחים בעולם מנסים להרגיע: "ב-2022 המגיפה צפויה להסתיים"

פרופ' סאי רדי. "Covid-22 עלולה אפילו להחמיר את מה שאנו עדים לו כעת". צילום: ETH

התבטאות של פרופ' סאי רדי (Sai Reddy), מומחה באימונולוגיה סינתטית מהאוניברסיטה הטכנית (ETH) בציריך, שווייץ, שהתראיין בסוף השבוע שעבר ליומון ההמונים השווייצרי "בליק", לפיה צפויה בשנה הבאה גירסה חדשה ומאיימת יותר של נגיף הקורונה – אותה כינה Covid22  ו"סופר קורונה", הפכה בתוך דקות ספורות ל"ויראלית" והופצה ברשתות החברתיות בשפות רבות.

מומחים במדינות שונות שהתבקשו להגיב לתחזיתו של פרופ' רדי על שילוב של כל הזנים הקיימים של הנגיף לנגיף חדש ומסוכן, ניסו להרגיע ואמרו: "הסבירות לגירסת-על כזאת איננה סבירה". לא ברור אם מאמצי ההרגעה הללו יעזרו מול סרבני חיסונים ומפיצי פייק ניוז. "פרופ' רדי", הסבירו המומחים בתגובתם, "השתמש בביטוי לא הכי מוצלח ונהג בחוסר תשומת לב במונח בעייתי".

פרופ' רדי אמר את הדברים כאשר התבקש להתייחס לחיסונים הניתנים כיום: "אנחנו כבר לא ב-Covid-19 המקורי אלא בשלב הבא של המגיפה עם פוטנציאל מסוכן להתפשטות גירסאות בטא או גמא שיהפכו למידבקות יותר, כמו גם הדלתא שעלול לפתח מוטציות". ואז העיר: "Covid-21 תהיה הבעיה הגדולה לשנה הקרובה. Covid-22 עלולה אפילו להחמיר את מה שאנו עדים לו כעת".

לעומת תחזית אימים זאת, מומחים רבים אחרים דווקא מעריכים "בזהירות המתבקשת" כי שנת 2022 צפויה להיות השנה שבה תסתיים המגיפה, בדומה למה שקרה ב-1918 עם מגיפת השפעת הספרדית שנמשכה למעשה כשלוש שנים. "שלוש שנים הן זמן מספיק לבני אדם לבנות חסינות באמצעות שילוב של תרכיב החיסון שהם מקבלים לצד חשיפה והחלמה טבעית מזיהומים".

בין האישים שהביעו הערכה אופטימית זאת גם מנכ"ל יצרנית החיסונים "מודרנה", ובין המגיבים לתחזיתו היתה אתמול (א') פרופ' גילי רגב-יוחאי מ"שיבא", שאמרה לערוץ 12: "אנחנו עדיין לא שם". מומחים אחרים הביעו בהזדמנויות שונות בעת האחרונה את החשש שתתפתח גירסה אחרת של זן הנגיף שתהיה שונה בהרבה מהגרסאות המוכרות כיום וזו תהיה מסוגלת להימלט או להתחמק מההגנה שמציעים החיסונים שפותחו עד כה וניתנים לבני האדם בעולם. אלא שחברות התרופות כבר הודיעו שהן מפתחות במקביל תרכיב חיסון שאמור לתת מענה לכל גירסה אפשרית של הנגיף.

נושאים קשורים:  19-COVID,  מגיפת הקורונה,  חדשות,  פרופ' סאי רדי,  רשתות חברתיות
תגובות
אנונימי/ת
29.09.2021, 22:33

ראינו כבר את האופטימים ואת הערך של תחזיותיהם. אני , כרופא וותיק שהיה סבור שראה כבר הכל - מאמין לתחזית שלו , מציע לאנשים להתארגן כמו לאסון טבע ענק , מעין פגיעת מטאור אדיר מימדים. מה זה אומר? להפסיק להשקיע את הכסף בנדלן או בבית קברות פיננסי אחר . תשמחו במעט זמן שנותר עם משפחתכם. תחבקו את היקר לכם.

אנונימי/ת
30.09.2021, 04:20

נו באמת אוזר גזוקט קיבלת את תשומת הלב היומית שלך לה היית זקוק

29.09.2021, 23:19

אז מה הפתרון?
או הגירה של שארית הפליטה מכדור הארץ או בנית ערי / מרחבי קפסולה אטומים חופשיים מהווירוס. מרחב מלאכותי עם ריצפה תקרה ודפנות בגודל של מאות קמ"ר.

30.09.2021, 08:19

המערכת חייבת להפסיק לאפשר תגובות אנונממיות. מי שמתהדר בכך שהוא דר', שיתבטא בפומבי.
תגובה אנונימית מסבירה עד כמה חלק נכבד ממה שנכתב בתגובה כזו הוא קשקוש חסר בסיס.

אנונימי/ת
30.09.2021, 09:00

ד"ר לוי היקר , אתה יודע כמוני שהכחשה היא כלי התגוננות , זמני אך די יעיל בשלבים הראשונים של קבלת בשורה קשה. לא פרסמתי את שמי כי אני רוצה חיים פרטיים , אך זה לא ישנה את המציאות המרה!!! תתמודד!!!

30.09.2021, 10:46

קטונתי מלבקר את עמדתו של המדען השוויצרי המלומד או כל מלומד אחר בנושא שאיני מומחה בו.
באופן אישי המגיפה הזאת משבשת את חיי באופן משמעותי ומטריד והייתי שמח להפטר ממנה. עם זאת, בהיבט האנושי-אנתרופולוגי אני מברך על הטריז שנכנס לחיינו ומלמד אותנו משהו על אורחות חיינו הדי-מגעילים, הראוותניים, החומרניים והרייטינגיים, ומכתיב שינויים בכיוון של צניעות, פשטות וחזרה לערכים מוסריים בסיסיים.
מה שבטוח הוא שהסיפור עדיין לא גמור.

אנונימי/ת
01.10.2021, 13:10

תודה על מאמר חשוב ומאיר עיניים.
מעניין מאיזו חברת תרופות מקבלים עמלה המזנקים נגדו..

אנונימי/ת
01.10.2021, 13:12

התגובה של 13:10 היא למאמר של מנחם על רפואה משלימה