COVID-19 עולמי

חוקרים מהמכון הוירולוגי בווהאן חלו בקורונה טרם פרוץ המגיפה

דו"ח מודיעין אמריקאי חושף כי החוקרים הסינים אושפזו עם תסמיני קורונה כבר בנובמבר 2019 ומעלה שוב את הדרישה לחקור לעומק את מקור הנגיף

בית חולים בסין. אילוסטרציה

שלושה חוקרים מהמכון הוירולוגי בווהאן, סין, אושפזו בבית חולים מקומי עוד בנובמבר 2019 מאחר שסבלו מ"תסמינים העולים בקנה אחד עם תסמיני מחלת הקורונה". כך דיווחה הבוקר (ג') סוכנות החדשות הבינלאומית רויטר'ס.

בדיווח שפורסם לראשונה ב"וול סטריט ז'ורנל" נאמר כי דו"ח מודיעין אמריקאי הוא שמעלה שוב את הדרישה לחקור לעומק את מקור נגיף הקורונה ששיתק את העולם במשך כשנה שלמה ועודנו ממשיך לקטול אלפי בני אדם במדינות רבות.

נובמבר 2019 הוא החודש שבו מרבית האפידמיולוגים והוירולוגים מאמינים כי ה-SARS-CoV-2, הנגיף מחולל המגיפה, החל להתפשט בעיר ווהאן. על פי גירסת ממשלת סין, המקרה הראשון של חולה קורונה התגלה ב־8 בדצמבר 2019. אבל דו"ח המודיעין האמריקאי טוען שלמעשה זה היה כבר לפני כן ושהשלטונות הסתירו את העובדה הזאת.

הדו"ח החדש נחשף לקראת פגישת מקבלי ההחלטות בארגון הבריאות העולמי, שצפוי לדון בנושא הזה בשלב הבא של חקירת מקורות נגיף הקורונה. גורם מודיעין אמריקאי מסר כי "המידע שקיבלנו על אשפוזם של שלושת החוקרים היה באיכות מעולה ומדויק מאוד".

האשמות ממשל הנשיא טראמפ, לפיהן הסינים ייצרו את הנגיף במעבדה בווהאן ומאחת מהן הוא חמק והחל להתפשט", לא הוכחו עדיין. סין ממשיכה להכחיש  גירסה זאת וטוענת שמקור הנגיף בעטלפים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  19-COVID,  סין,  עטלפים,  ווהאן
תגובות