COVID-19 עולמי

ה-CDC הכריז על הסרת החובה לעטות מסיכות גם בחללים סגורים

הסרת מסיכות ההגנה בחללים סגורים תתאפשר רק למי שחוסן בשתי מנות תרכיב החיסון לקורונה ואינה חלה בשלב זה על נוסעים בתחבורה ציבורית

נוסעים בסאבווי בניו יורק. תושבי ניו יורק יידרשו להציג תעודת מתחסן. צילום: CKY123/ שאטרסטוק

משרד הבריאות בישראל צפוי ללכת בעקבות ה-CDC - המרכז האמריקאי למניעת ובקרת מחלות - ולהכריז בקרוב על הסרת החובה לעטות מסיכות גם במרחב הסגור, אולם בתנאי שהדבר ייעשה על ידי מחוסנים באופן מלא מפני נגיף קורונה.

מומחים לבריאות הציבור בארה"ב קבעו כי החיסונים מגנים היטב גם בפני הוריאנטים הנפוצים במדינה ולכן המליצו ל-CDC להתקדם עוד צעד בדרך לחזרה לשגרה שלפני הקורונה ולא לחייב עוד עטיית מסיכות, כאמור למחוסנים בלבד.

בהודעת ה-CDC מהשבוע שעבר מודגש כי בכך ניתן לחזור לפעילות שגרה כמו לפני הפנדמיה. ההודעה באה לאור הירידה בתחלואה בעקבות הצלחת החיסונים. ביטול חובת עטיית מסיכות למי שחוסן באופן מלא בשתי מנות תרכיב החיסון חלה אפוא גם על פעילויות במרחב הפתוח וגם בהתקהלויות.

בהודעת ה-CDC נאמר כי נתוני השבועות האחרונים בארה"ב מעידים על כך שהחיסונים אכן פועלים היטב בהפחתת התחלואה וההדבקה, ולפיכך לא סביר שהמחוסנים במלואם ידביקו בנגיף הקורונה או יידבקו בו.

למדינות השונות ברחבי ארה"ב עדיין תהיה הבחירה האם להמשיך וליישם את מדיניות עטיית המסיכות. ההערכה: במדינות שבהן שיעור התחלואה אכן צנח לא יחייבו את התושבים בעטיית המסיכות ולא יאכפו זאת. יחד עם זאת הודגש כי הסרת המסיכות איננה חלה בשלב זה על נוסעים באמצעי התחבורה הציבוריים.

בישראל נוהג משרד הבריאות לאשר בטווח קצר את החלטות ה-FDA אולם מחמיר יותר בהנחיות ה-CDC.

נושאים קשורים:  עטיית מסיכות,  מגיפת הקורונה,  חדשות,  ה-CDC,  חיסון לקורונה
תגובות