COVID-19 עולמי

64% מאנשי הקהילה היהודית האורתודוקסית בלונדון חלו בקורונה

מחקר חדש מצא כי אחד השיעורים הגבוהים בעולם של תחלואת קורונה נמצא בקרב הקהילה החרדית בלונדון

חרדים. צילום אילוסטרציה

אחד השיעורים הגבוהים בעולם של תחלואה ב-covid-19 נמצא בקרב הקהילה היהודית האורתודוקסית של לונדון. כ-15 אלף איש (64%) מתוך קהילה בת 23 אלף איש נדבקו בקורונה במהלך גל התחלואה הראשון בבריטניה. כך עולה ממחקר שנערך בדצמבר האחרון על ידי חוקרים מבית הספר להיגיינה ורפואה בלונדון ופורסם אתמול (ג').

במחקר נבחנה חלוקת החולים במדינה על פי דתות ונמצא כי יותר יהודים נדבקו בקורונה מאשר בני כל דת אחרת ופי תשעה יותר משיעור הנדבקים באוכלוסיה הכללית בבריטניה. על פי נתוני המחקר, הדת עם נתון התחלואה השני בגודלו היתה האיסלאם ואחריה דורגו בני ההינדו, הסיק, והבודהיסטים. לעומת זאת, רק 7% מהנשאלים שהגדירו את עצמם כנוצרים אובחנו כחולי קורונה.

"קבוצות מיעוטים דתיות ואתניות נמצאות בסיכון מוגבר בכל שלבי המגיפה. מדובר באי שוויון בריאותי שניתן למנוע", אמרה ד"ר רוזלינד אגו שהובילה את המחקר. החוקרים מציינים כי תנאי הדיור הצפופים ומצבם הסוציואקונומי הנמוך של אנשי הקהילה החרדית בלונדון הובילו ככל הנראה להתפשטות המוגברת של הקורונה בקרבם. לשם השוואה, רק 11% מכל תושבי לונדון אובחנו כחולי קורונה עד כה.

על פי ההערכות חיים בלונדון 23 אלף יהודים אורתודוקסים. העיתון "פייננשייל טיימס" דיווח כי ראשי הקהילה היהודית בבריטניה עודדו את החוקרים לבחון את נושא חולי הקורונה בדתות השונות בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים בקרב היהודים.

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, עד אתמול אובחנו בבריטניה 3,835,783 חולי קורונה, מניין הקורבנות עומד על 106,564. בריטניה נמצאת בסגר מלא בחודש האחרון בשל התפשטות המוטציה הבריטית.

נושאים קשורים:  19-COVID,  לונדון,  חרדים,  מחקר,  דתות
תגובות