COVID-19 בישראל

התחלואה שוב עולה ומשרד הבריאות מתנגד לפתיחת חטיבות הביניים

בניגוד לפרסומים שונים לפיהם ריכך שר הבריאות את התנגדותו לפתיחת כל מערכת החינוך, הודיע הבוקר משרד הבריאות על התנגדותו הנחרצת לפתיחת כיתות ז'-י' בימים הקרובים

תלמידי בית ספר במגיפת הקורונה. צילום: חן ליאופולד/ פלאש 90

משרד הבריאות הודיע הבוקר (ב') כי הוא מתנגד נחרצות לפתיחת כיתות ז'-י' בימים הקרובים. זאת, נוכח נתוני התחלואה  וכן בניגוד לפרסומים שונים לפיהם ריכך שר הבריאות את התנגדותו לפתיחת כל מערכת החינוך.

הבוקר בישיבת ועדת הכנסת לביקורת המדינה הודיעה מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות, ד"ר אפרת אפללו: "אם תיפתח כל מערכת החינוך נאבד את השליטה על התחלואה. אפשר להחליט שמערכת החינוך היא מעל הכל, אבל גם אז צריך להמתין עם פתיחה דברים אחרים". הודעה זאת באה בניגוד להכרזותיו של שר החינוך יואב גלנט, אמש בערוץ 12 והבוקר בציוץ בטוויטר, כי "ייאבק בכל כוחו בקבינט הקורונה לפתוח כבר בשבוע הבא את כל מערכת החינוך, לרבות כיתות ז'-י'".

נציגת משרד הבריאות אמרה בדיון בוועדה בכנסת: "אנחנו רואים עלייה קלה בתחלואה בקרב ילדים בגילאי 10-6 – כלומר מכיתה א' עד ד', אבל זו עלייה שנמצאת בשליטה". מחר יעברו כיתות א' וב' מלימודים בקפסולות לכיתות מלאות כדי לפנות מקום בחדרים לתלמידי כיתות ה'-ו', מה שמגדיל את הסיכון. "החורף החל", אמרה, "אם נפתח הכל, לא תהיה שליטה. לא חוכמה לפתוח ולמחרת לסגור".

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח מתח ביקורת על הממשלה על כך ש"אין לה תכנית מסודרת ואין אופק לחזרת כיתות ז'-י' (בעיקר חטיבות ביניים) ללימודים.

נושאים קשורים:  מערכת החינוך,  חטיבות ביניים,  משרד הבריאות,  מגיפת הקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות