COVID-19 עולמי

תגובה חיסונית חזקה מאוד לתרכיב החיסון של "אסטרהזנקה"

תוצאות ביניים מהניסוי לתרכיב החיסון של חברת אסטרהזנקה ואוקספורד: החיסון מספק תגובה חיסונית חזקה ויעילות גבוהה במיוחד בקרב קשישים

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

חברת אסטרהזנקה ואוניברסיטת אוקספורד הבריטית פרסמו הבוקר (ה') ב-The Lancet תוצאות ביניים מפורטות מאוד משלב 2/3 של הניסוי הקליני בתרכיב החיסון שלהן לקורונה, ChAdOx1 nCoV-19, המבוסס על טכנולוגיה שונה מזו של תרכיבי החיסון של "פייזר" ו"מודרנה". התוצאות מראות שהתרכיב יצר תגובה חיסונית חזקה מאוד בכל קבוצות הגיל ובמיוחד בקרב קשישים בני 65 ומעלה וגם בבני 70 ומעלה.

תרכיב החיסון הזה מכיל 2.2 X 1010 חלקיקים של נגיף קורונה על גבי נגיף שמקורו בשימפנזים – אדנו-וירוס, המשמש לו וקטור והוא ניתן בהזרקה לשריר.

במהלך הניסוי שמתואר בפרוטרוט (הרבה יותר מהתיאורים שסופקו על ניסויים מחברות וממפתחי חיסונים אחרים) נבחנו כמה מינונים שנוסו על שלוש קבוצות גיל: בני 55-18, בני 69-56 ובני 70 ומעלה שלא היתה להם תחלואת רקע בלתי נשלטת (כלומר, לא מטופלת) וגם לא נכללו בני 65 ומעלה שמצבם הבריאותי שברירי במיוחד.

הדיווח מתייחס לממצאים מניסוי שנעשה בבריטניה בקרב כ-13 אלף נסיינים-מתנדבים מבין כ-60 אלף שמשתתפים בכל העולם בניסוים שמקיימת "אסטרהזנקה". תופעות הלוואי היו קלות מאוד, מקומיות וחולפות כמו כאב במקום ההזרקה או כאב ראש ותחושה של חולשה קלה, שחלפו יום לאחר מתן החיסון.

בתגובה לתוצאות אמר הבוקר פרופ' אנדרו פולרד, ראש קבוצת הניסוי בראיון לרדיו 4 של ה-BBC, כי מה שעדיין לא ברור האם תרכיב החיסון מספק תגובה חיסונית "אחת ולתמיד" מפני המחלה ובמיוחד עבור קשישים שהם ב"סיכון מוגבר לא פרופורציונלי לחלות בקורונה חמורה".

לקריאה נוספת – ליחצו כאן

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  19-COVID,  חדשות,  קורונה,  מחקרים,  אסטרהזניקה
תגובות