COVID-19 עולמי

תוצאות המגיפה: אלפי רופאים בארה"ב עוזבים את המקצוע

נתוני סקר אמריקאי חדש על השלכות המגיפה בקרב רופאים: כ-16 אלף מרפאות נסגרו, רופאים ואחיות בוחרים לפרוש מוקדם ורבים מתכוונים לסגור את מרפאותיהם בשנה הקרובה

רופא במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

מאז פרצה מגיפת הקורונה והיכתה קשה בארה"ב, כ-16 אלף מרפאות נסגרו, אלפי רופאי מרפאות עזבו את המקצוע ועוד 4% מהרופאים, שהשתתפו בסקר על השלכות המגיפה על עבודתם, דיווחו שהם מתכוונים לסגור את המרפאות שלהם במהלך השנה הבאה. כך דיווח אמש (ב') "ניו יורק טיימס".

את הסקר ביצע החל מיולי ארגוןPhysicians Foundation ובו השתתפו 3,500 רופאים. 8% מסרו כי סגרו את המרפאות שלהם בחודשים האחרונים ולפי הערכת הארגון, מדובר בכ-16 אלף מרפאות ברחבי ארה"ב. 4% אמרו כי הם מתכננים לסגור את המרפאות שלהם בשנה הקרובה.

"רופאים ואחיות בוחרים לפרוש מוקדם או לעזוב את המשרות שלהם, חלקם מודאגים מבריאותם בשל גילם המתקדם או עקב בעיות רפואיות המציבות אותם בקבוצת סיכון, במיוחד עתה במגיפת הקורונה", דיווח העיתון. "אחרים, שהפסיקו לעבוד במהלך המגיפה, דיווחו כי אין להם אנרגיה מספיקה כדי להתחיל שוב לעבוד כרופאים. אחרים פשוט זקוקים להפסקה מהמגיפה ומהעומס הנפשי הכבד". חלק מהרופאים שנטלו חלק בסקר העלו חשש שהם עלולים לפתח תסמונת פוסט טראומטית מהלחץ המתמשך של הטיפול בחולי קורונה.

עוד דווח כי לפי ניתוח שביצע מרכז לארי א. גרין  בשיתוף ארגוןPCC , כחמישית מכלל רופאי המשפחה שהשתתפו בסקר בספטמבר אמרו כי "מישהו במרפאה שלהם מתכנן לפרוש מוקדם או כבר פרש בשל הקורונה". משתתפי הסקרים, לפי "ניו יורק טיימס", הציגו "תמונה עגומה על חייהם עתה". כמחציתם אמרו כי התשישות הנפשית שלהם נמצאת ברמות שיא. רבים מודאגים מפני האפשרות שייאלצו לסגור את המרפאה וכ-7% דיווחו שאינם בטוחים שיצליחו להמשיך לעבוד אחרי דצמבר ללא סיוע פיננסי.

מנגד, מרבית המרפאות הצליחו לשרוד. תכנית הסיוע הפדרלית PPP שאותה אישר הקונגרס האמריקאי כדי לסייע לעסקים, כולל מרפאות, אכן עזרה לרופאים רבים להמשיך לעבוד ולהפעיל את המרפאות שלהם.

עם זאת, אם המגיפה תימשך, רופאים רבים עשויים לחפש לקוחות למרפאות שלהם, בין אם יהיו אלה בתי חולים, חברות ביטוח או חברת השקעות פרטית המתכננות לאחד כמה מרפאות לרשת.

המרפאות המתקשות ביותר לעמוד במעמסה הנוכחית שמטילה עליהם המגיפה הן המרפאות הקטנות יותר, שאינן מצליחות לרכוש מספיק ציוד מגן לרופאים ולאחיות שהן מעסיקות. אלה דיווחו על קושי לרכוש כפפות ומסיכות, משום שאין להן מערכות רכש מאורגנות כפי שיש לבתי החולים הגדולים. עלות ציוד המגן עבור מרפאות קטנות, ובעיקר כאלו שפועלות באזורים מרוחקים מערים גדולות, היא עתה  משמעותית.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  רופאים,  אחיות,  סקר,  19-COVID,  ארה"ב,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
18.11.2020, 20:18

ההשלכות לחלוטין ברורות . וככה יקרה למקצוע הרפואה בעולם כולו.
כולי תקווה שיבינו שיש להתמקד ברפואה הטיבעית ובמניעת מחלות .
יש צורך לשנות בכלל את כל תחום לימוד הרפואה. לא נעשה שינוי בהכשרה של רופאים בכל העולם שנים.
כולי תקווה שיהיה מקום למטפלים הטיבעיים (כל תחום הריפוי הטיבעי גוף ונפש ) תהיה מודעות למניעת מחלות ושימור אורח חיים בריא בגוף ונפש.
לחזור קצת אחורה למה שהיה פעם רפואה
רפואה אישית יותר .
אנושית יותר .ששמה דגש על העיקר ולא התפל....
כולי תקווה שהרופאים והאחיות בכל העולם יהיו מובטלים ויחפשו להם משרות אחרות .....
כי כאשר יש אבטלה לרופא ואחות זה אומר שאנשים בריאים !!!!!!!
אז אני מתפללת לאבטלה גורפת לכל אנשי ונשות הרפואה. לכו תילמדו תחומים אחרים מה שאולי חלקכם רציתם לפני ההכשרה ברפואה /אחות
לא חסר תחומים. או ללמוד ריפוי טיבעי.
למודעות לניהול אורח חיים בריא.
וכל המשתמע מכך.
לחיים רגועים ושלווים דבר שמשפיע על הבריאות הגופנית והנפשית.
מי יתן... לו יהיה.....

אנונימי/ת
18.11.2020, 21:57

אורח חיים בריא הוא חלק בלתי נפרד מהרפואה הקונבנציונאלית. לא חסרים מחקרים על תזונה, פעילות גופנית וכו'.
אבל מה לעשות שלא כולם מקפידים על אורח חיים בריא, ויש כאלה שגם מקפידים ובכל זאת חולים- וגם בהם צריך לטפל.
כולם, גם הרופאים, היו רוצים עולם ללא מחלות כלל. אבל זו משאלת לב לא ריאלית במיוחד

אנונימי/ת
20.11.2020, 06:20

רפואה בקהילה יכולה להיעשות רק במרפאות גדולות , מאורגנות ומצויידות כראוי. עבר זמנה של המרפאה העצמאית הקטנה, של הרופא הבודד או זוג רופאים.

אנונימי/ת
23.11.2020, 10:54

הן תעלמנה גם כך. חלק גדול מהן אם לא רובן לא עומדות אפילו בתנאי החוק לנגישות לבעלי מוגבלויות.