קורונה בישראל

במשרד הבריאות מעריכים: "מספר הנדבקים האמיתי בקורונה נמוך הרבה יותר"

המספר הגבוה של מאומתי קורונה בישראל מוסבר ברגישות הגבוהה של בדיקות המטוש | במשרד הבריאות שוקלים לגבש קריטריונים אחרים לתוצאה חיובית או שלילית וליישר קו עם גרמניה וארה"ב

בדיקת PCR לקורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

במשרד הבריאות שוקלים להוריד את "סף הרגישות של בדיקות הקורונה", כך דיווח אמש (מוצ"ש) ערד ניר בחדשות ערוץ 12. על פי הדיווח, "הבדיקות בישראל רגישות באופן משמעותי יותר ממדינות אחרות וייתכן שזו הסיבה להצגת שיעור נדבקים גבוה".

במשרד הבריאות בודקים לכן גיבוש קריטריונים אחרים שישקפו את מצב התחלואה באופן מדויק יותר. "חלק מהחיוביים לנגיף בישראל היו מאובחנים כשליליים בגרמניה או בסינגפור", נמסר בדיווח.

עוד דווח כי "אחד הטיעונים שעולים באחרונה לאחוז מאומתי קורונה גבוה בישראל הוא הרגישות הגבוהה של הבדיקות. ההערכה של משרד הבריאות היא כי מספר הנדבקים האמיתי נמוך הרבה יותר".

הכוונה היא לבדיקות המטוש, ה-PCR. יש הערכה שחלק ממי שמוגדרים חיוביים לנגיף אינם כאלה. הקריטריונים החדשים יגדירו מחדש איך לפענח את הבדיקות החיוביות באופן כזה שיתאימו לפרשנות מצומצמת יותר על מנת לקבוע מי נדבק וחולה ומי לא - כנהוג בגרמניה או בסינגפור.

הבדיקה עצמה נותנת תוצאה שנתונה לפרשנות על ידי מי שקורא אותה, צוין בדיווח. לכן "בצמרת המקצועית של משרד הבריאות מעריכים כבר זמן מה שהפרשנות בישראל רחבה מדי ואולי אפילו מציגה תמונה מעוותת, וזה דבר שצריך לדעת ואפשר לבדוק אותו לפני שסוגרים מדינה עם כזה תג מחיר של 20 מיליארד שקל".

בדיווח המפורט ניתן ההסבר הבא: "דגימת קורונה שנלקחת מהנבדק מועברת למעבדה, שם מכניסים אותה למכשיר ה-PCR שתפקידו לזהות את החומר הגנטי של הנגיף. אם המכשיר מגלה שיש סימני מחלה, מתקבלת תשובה חיובית. ההנחה הסבירה היא שמדובר בחולה קורונה.

המכשיר מחפש את סימני הנגיף בתהליך החוזר על עצמו עשרות פעמים. אם הבדיקה מזהה את הנגיף בסבבים הראשונים, התוצאה תהיה חיובית באופן מובהק. מנגד, ככל שנדרשים יותר סבבים כדי לאתר שרידים של הנגיף, התוצאה תיחשב לשלילית.

לגבי הסף שמעבר לו הבדיקה תוגדר שלילית, נהלי מערכת הבריאות בישראל מחמירים בהרבה יותר משאר העולם. בגרמניה נקבע כי מעל 30 חזרות, גם אם יימצאו שאריות נגיף, הנשא לא מדביק ויקבל תשובה שלילית. בסינגפור נקבעו 32 חזרות, בארה"ב, ה-CDC קבע שמעל 34 חזרות הנשא לא מידבק. אולם בישראל, משרד הבריאות קבע כי 37 סבבים הוא "חיובי גבולי". כלומר, חלק ניכר מהתשובות החיוביות בארץ יהיו שליליות בארה"ב ובגרמניה.

כתוצאה מכך, דווח, יש אפשרות סבירה שחלק מאלפי הנדבקים המאומתים היומיים אינם נושאים את הנגיף והם לכל היותר א-סימפטומטיים שהתגברו על הנגיף מזמן וכבר אינם מדביקים.

נושאים קשורים:  סינגפור,  גרמניה,  בדיקות מטוש,  חולים מאומתים,  ארה"ב,  חדשות,  קורונה,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
13.09.2020, 12:38

גם אם העליה מתונה יותר ממה שחושבים, רואים עליה בכמות החולים קשה וכמות המונשמים.
וגם אם יבוא מישהו ויטען שההגדרה לחולים קשה היא לא באמת חולים קשה - זה לא משנה, כי ההגדרה שונתה מזמן. אז העליה אמיתית.
בשורה התחתונה - אנו לא שולטים במגפה.