קורונה בישראל

עובדי המעבדות הודיעו על שביתה ללא הגבלת זמן מסוף אוגוסט

בעקבות התפוצצות המו"מ עם משרד האוצר הודיעו העובדים על שביתה כללית בכל המעבדות הרפואיות הציבוריות בארץ

עובדי המעבדות בהפגנה הבוקר ב"בילינסון". 37-31 שקל לשעה שכר ממוצע

הסתדרות עובדי המעבדות הרפואיות הודיעה הבוקר (א') כי בעקבות התפוצצות המו"מ עם משרד האוצר, תחל בעוד שבועיים, מ-30 באוגוסט, שביתה ללא הגבלת זמן במעבדות הרפואיות. על השביתה הכללית בכל המעבדות הרפואיות הציבוריות בארץ הודיעו באסיפת מחאה בבית החולים בילינסון הבוקר.

לעובדי המעבדות הרפואיות יש שני סכסוכי עבודה פתוחים, כך שהם יכולים לפרוץ בשביתה בכל עת. הראשון מ-2018 וסכסוך עבודה שני מלפני מספר חודשים.

"לצערנו, משרדי הממשלה מזלזלים בנו וגוררים רגליים. לאף אחד בממשלת ישראל לא בוער להסדיר את פעילות המעבדות הציבוריות ואת תנאי העסקתנו. במצב זה, אין לנו ברירה, אלא לצאת לשביתה כללית", אמרה אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות והוסיפה: "משרדי האוצר והבריאות משחקים איתנו פינג פונג כבר יותר מחמש שנים וזורקים את האחריות מצד לצד. אפשר היה לצפות שנגיף הקורונה יסיים את הסאגה המטופשת הזו ויבהיר את חשיבות יציבות המערך המעבדתי, אבל גם נורות האזהרה הכי בוהקות לא מזיזות לאף אחד, מראש הממשלה דרך האוצר והבריאות.

"על שולחן הממשלה יושבים דו"חות רבים, המתארים את המצב במעבדות, אבל כלום לא קורה. רוח עובדי המעבדות היא של אווירת ייאוש ותסכול. ככה אנחנו מסרבים להמשיך לעבוד".

על פי דו"ח כוח אדם במשרד הבריאות מ-2018, 34% מעובדי המעבדות הם עד גיל 45, ואין עתודה של עובדי מעבדה עתידים שיחליפו את העובדים שיוצאים לפנסיה מה שיצר משבר חריף במערכת. זאת ועוד, בעשור האחרון ובשונה מכל מקצועות הבריאות היתה ירידה ב-10% בשיעור עובדי מעבדה רפואית; אחוז המומחים בקרב עובדי המעבדה ירד  מ-16.6% בשנת 2010 ל-12.4% בסוף שנת 2018 - מה שמדגיש את העובדה שעובדים נוטשים את המערכת.

20% מהעובדים דיווחו שעובדים בעבודה נוספת להשלמת הכנסה; 51% שוקלים לעזוב המקצוע (נכון לתחילת 2020). שכר שעתי התחלתי: שכר מינימום - כ-29 שקל לשעה. שכר ממוצע: 31-37 שקל לשעה. עובד מתחיל משתכר שכר מינימום, ושכר של 6,000-7,000 שקל ברוטו למשרה מלאה, עם תואר ראשון/ תואר שני, ותואר שלישי.

נושאים קשורים:  קורונה,  עובדי מעבדה,  שכר מינימום,  שביתה,  אסתר אדמות,  מעבדות רפואיות,  סכסוך עבודה
תגובות
אנונימי/ת
17.08.2020, 22:28

ביזיון!

אנונימי/ת
18.08.2020, 12:05

הפתרון הידוע למעבדות הוא אוטומאציה מלאה!! רובוטיקה ובינה מלאכותית, מי שלא מבין את התנהגות מנהיגי המדינה ככתובת אש ברורה על הקיר הוא פתי ובת יענה!!!