IL6

איך טיפול מוכוון ל-IL6 יכול להפחית את הקולוניזציה של גרורות מסרטן המעי הגס והרקטום?

חוקרים הצליחו להראות כי הקולוניזציה של גרורות של סרטן המעי הגס והרקטום בכבד הופחתה אצל עכברים עם חסר ב-IL6 והסיקו כי מדובר במטרה טיפולית מבטיחה

סרטן המעי הגס (צילום: אילוסטרציה)

כיום, לא ברור מה היא הקורלציה בין הגרורות בכבד לבין הסטטוס החיסוני של המארח בסרטן המעי הגס והרקטום. במחקר הנוכחי, החוקרים מצאו כי IL6, ציטוקין פרו-דלקתי המיוצר במצבים גידוליים, מקדם קולוניזציה של גרורות של תאי סרטן המעי הגס בהקשר של חוסר תפקוד של החיסוניות האנטי-גידולית.

החוקרים הראו בעכברים עם חסר של IL6, כי הקולוניזציה של גרורות של תאי CT26 בכבד הייתה מופחתת, וכי הפעילות האנטי-גידולית של תאי T מסוג CD8+, כמו גם הייצור של IL12 ע"י תאים דנדריטים מסוג CD11+, הוגברו במודלים In vivo. עוד נמצא, כי עכברים עם חסר של IL6 הדגימו סיגנלים מוגברים של אינטרפרון מסוג 1 מתווך ע"י IFN-AR1, אשר הובילו לביטוי יתר של PD-L1 ו-MHC  סוג 1 על גבי תאי CT26.

תוצאות המחקר הראו גם כי הזרקה In vivo של אנטי-PD-L1, הצליחה לדכא בצורה יעילה את הקולוניזציה של גרורות של תאי CT26 בעכברים שהיו Il6/- אך לא בעכברים Il6+/+. בסופו של דבר, החוקרים הצליחו לאשר כי מטופלים עם סרטן המעי הגס והרקטום שהדגימו רמות ביטוי נמוכות של IL6 בגידולים הראשוניים שלהם, הראו הישרדות ללא התקדמות מחלה ממושכת יותר.

הממצאים שעולים מן המחקר מציעים כי IL6 יכול להיות מטרה מבטיחה לטיפול בגרורות של סרטן המעי הגס והרקטום ע"י שיפור החיסוניות של המארח.

מקור: 

Toyoshima, Y. et al. (2019) Cancer Immunology Research 7,12.

נושאים קשורים:  IL6,  גרורות,  תאי CT26,  מחקרים,  סרטן המעי הגס והחלחולת
תגובות